Ґендерні стереотипи в англомовній рекламі

Автор(и)

  • Тетяна Крутько Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0003-2060-5720

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2425.2025.2411

Ключові слова:

ґендерно марковані номінації,, ґендерні стереотипи,, електромобілі,, реклама,, рекламні тексти

Анотація

 

Статтю присвячено дослідженню вербалізації ґендерних стереотипів в англомовному рекламному дискурсі електромобілів кінця ХІХ – початку ХХ століття. Методологія дослідження передбачала використання методу суцільної вибірки з інтернет-ресурсів, методу аналізу і синтезу дібраного матеріалу, описово-аналітичного  методу, методу кількісних підрахунків для вивчення відсоткового співвідношення номінацій жіночої та чоловічої референції у рекламних текстах. Матеріалом дослідження слугував корпус мовного матеріалу з 1000 зразків реклами, у вербальній частині яких містяться ґендерно марковані номінації. Дослідження дозволило виявити численні експліцитні маркери ґендеру, виражені прямими найменуваннями. Результати розвідки демонструють, що у рекламі електромобілів серед ґендерно маркованих номінацій лексеми із ґендерно зумовленою семантикою фемінності є найбільш репрезентативними. Маскулінна репрезентація у рекламних текстах є менш представленою вербально. Проведений аналіз вербальної презентації ґендеру у рекламних текстах електромобілів свідчить, що лексеми жіночої референції репрезентовані у близько 80% вибірки, що може розглядатися, як вказівка на цільову аудиторію реклами. Дослідження ґендерно специфічної атрибуції свідчить, що атрибутивне ядро складають прикметники позитивної оцінної семантики, серед яких найбільш репрезентативні атрибути, які описують зовнішність жінок чи професіоналізм чоловіків. У результаті дослідження рекламних текстів встановлено, що реклама цього періоду відображає традиційні погляди на соціальні ролі, коли ознаками жіночої поведінки є піклування про зовнішність, дім, сім’ю, дозвілля, чоловіки зображаються як владні, амбітні, успішні. Аналіз також дозволяє зробити висновок про представлені у рекламі ґендеро-специфічні рольові установки, де жінка зображена як дружина, сестра, дочка.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бацевич, Ф. С. (2004). Основи комунікативної лінгвістики. Київ.

Космеда, Т. А. (Ред.). (2014). Гендерна лінгвістика в Україні: історія, теоретичні засади, дискурсивна практика. Xарків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди; Дрогобич: Коло.

Мартинюк, А. П. (2004). Конструювання гендеру в англомовному дискурсі. Харків: Константа.

Contois, Emily J. H. (2023). "Gender and Advertising: Representations of Femininities, Masculinities, and Nonbinary Identities." Advertising & Society Quarterly 24.1 DOI: https://doi.org/10.1353/asr.2023.a898059

Guarnieri, M. (2012). Looking back to electric cars. In 2012 Third IEEE HISTory of ELectro-technology CONference (HISTELCON), Pavia, Italy, pp. 1-6, DOI: https://doi.org/10.1109/HISTELCON.2012.6487583

Haghani, M., Sprei, F., Kazemzadeh, K., Shahhoseini, Z., & Aghaei, J. (2023). Trends in electric vehicles research. Transportation Research Part D: Transport and Environment. Vol. 123, 103881. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trd.2023.103881

Rosenberg, A. (2022). The Rise of Mass Advertising: Law, Enchantment, and the Cultural Boundaries of British Modernity. Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780192858917.003.0002

Santoniccolo, F., Trombetta, T., Paradiso, M. N., & Rollè, L. (2023). Gender and Media Representations: A Review of the Literature on Gender Stereotypes, Objectification and Sexualization. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(10), 5770. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph20105770

Schiffer, M. B. (1994). Taking charge: the electrical automobile in America. Washington: Smithsonian Institution Press.

Batsevych, F.S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Basics of communicative linguistics]. Kyiv. (in Ukrainian)

Kosmeda, Т. А. (Ed.). (2014). Henderna linhvistyka v Ukraini: istoriia, teoretychni zasady, dyskursyvna praktyka. Kharkiv: Skovoroda KhNPU; Drogobych: Kolo. (in Ukrainian)

Martyniuk, A. P. (2004). Konstruiuvannia henderu v anhlomovnomu dyskursi [Gender Construction in the EnglishLanguage Discourse]. Kharkiv : Konstanta. (in Ukrainian)

Contois, Emily J. H. (2023). "Gender and Advertising: Representations of Femininities, Masculinities, and Nonbinary Identities." Advertising & Society Quarterly 24.1 DOI: https://doi.org/10.1353/asr.2023.a898059

Guarnieri, M. (2012). Looking back to electric cars. In 2012 Third IEEE HISTory of ELectro-technology CONference (HISTELCON), Pavia, Italy, pp. 1-6, DOI: https://doi.org/10.1109/HISTELCON.2012.6487583

Haghani, M., Sprei, F., Kazemzadeh, K., Shahhoseini, Z., & Aghaei, J. (2023). Trends in electric vehicles research. Transportation Research Part D: Transport and Environment. Vol. 123, 103881. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trd.2023.103881

Rosenberg, A. (2022). The Rise of Mass Advertising: Law, Enchantment, and the Cultural Boundaries of British Modernity. Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780192858917.003.0002

Santoniccolo, F., Trombetta, T., Paradiso, M. N., & Rollè, L. (2023). Gender and Media Representations: A Review of the Literature on Gender Stereotypes, Objectification and Sexualization. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(10), 5770. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph20105770

Schiffer, M. B. (1994). Taking charge: the electrical automobile in America. Washington: Smithsonian Institution Press.

Batsevych, F.S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Basics of communicative linguistics]. Kyiv. (in Ukrainian)

Kosmeda, Т. А. (Ed.). (2014). Henderna linhvistyka v Ukraini: istoriia, teoretychni zasady, dyskursyvna praktyka. Kharkiv: Skovoroda KhNPU; Drogobych: Kolo. (in Ukrainian)

Martyniuk, A. P. (2004). Konstruiuvannia henderu v anhlomovnomu dyskursi [Gender Construction in the EnglishLanguage Discourse]. Kharkiv : Konstanta. (in Ukrainian)

Contois, Emily J. H. (2023). "Gender and Advertising: Representations of Femininities, Masculinities, and Nonbinary Identities." Advertising & Society Quarterly 24.1 DOI: https://doi.org/10.1353/asr.2023.a898059

Guarnieri, M. (2012). Looking back to electric cars. In 2012 Third IEEE HISTory of ELectro-technology CONference (HISTELCON), Pavia, Italy, pp. 1-6, DOI: https://doi.org/10.1109/HISTELCON.2012.6487583

Haghani, M., Sprei, F., Kazemzadeh, K., Shahhoseini, Z., & Aghaei, J. (2023). Trends in electric vehicles research. Transportation Research Part D: Transport and Environment. Vol. 123, 103881. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trd.2023.103881

Rosenberg, A. (2022). The Rise of Mass Advertising: Law, Enchantment, and the Cultural Boundaries of British Modernity. Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780192858917.003.0002

Santoniccolo, F., Trombetta, T., Paradiso, M. N., & Rollè, L. (2023). Gender and Media Representations: A Review of the Literature on Gender Stereotypes, Objectification and Sexualization. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(10), 5770. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph20105770

Schiffer, M. B. (1994). Taking charge: the electrical automobile in America. Washington: Smithsonian Institution Press.

Downloads


Переглядів анотації: 49

Опубліковано

2025-06-05

Як цитувати

Крутько, Т. (2025). Ґендерні стереотипи в англомовній рекламі. Studia Philologica, (1 (24), 156–168. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2025.2411

Номер

Розділ

Мовознавство