Фейкові новини: створені для чоловіків чи жінок?

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2425.2023.218

Ключові слова:

фейк, гендерно-зорієнтовані теми новин, теми фейкових новин, творці фейкових новин, споживачі фейкових новин

Анотація

Фейкові новини стали невід'ємною частиною сучасного життя. Вони представляють собою окремий жанр новинного дискурсу, характеризуючись маніпуляцією та поширенням неправдивої інформації через засоби масової інформації. Основними складовими фейкових новин є "брехня," "обман," і "маніпуляція," які лежать в основі їх тісного зв'язку з дезінформацією та псевдоінформацією. Ті, хто створюють фейкові новини, часто використовують гендерно-зорієнтовані теми та стереотипи, щоб залучити увагу потенційної аудиторії та підвищити зацікавленість в таких новинах.

Ця стаття спрямована на дослідження сприйняття студентами гендерних аспектів фейкових новин, таких як стать авторів фейкових новин, читачів, і гендерно-зорієнтовані теми. Дослідження включало структуровану анкету з метою отримання відповідей, які надавали цінні уявлення про сприйняття фейкових новин в контексті гендерних питань.

Результати експерименту розкривають загальне сприйняття взаємозв'язку між фейковими новинами та гендером. Респонденти загалом вважають, що створення фейкових новин не залежить від статі людини. Однак деякі студенти визнають тенденцію в створенні фейкових новин, де жінки-автори сприймаються більш активними в створенні контенту для жінок, тоді як чоловіки націлені на аудиторію чоловіків. Ці вподобання схожі на певні гендерні стереотипи, пов'язані з конкретними темами фейкових новин. Це свідчить про те, що, незважаючи на загальне сприйняття фейкових новин як гендерно-нейтральних, стереотипи все ж впливають на сприйняття фейкових новин в контексті гендеру.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Amjad, M., Zhila, A., Vitman, O. (2023). Analysis of Fake News Detection Methods. Recent Developments and the New Directions of Research, Foundations, and Applications. 423. 131–144. doi:10.1007/978-3-031-23476-7_13

Chopra, S., Verma, M. (2023). Fake Viral Vidoes: The Delusion of Infotainment. IIS.Univ.J.A. 11. 242–255.

French, A., Storey, V., Wallace, L. (2023). The Impact of Cognitive Biases on the Believability of Fake News. European Journal of Information Systems (EJIS). https://www.researchgate.net/publication/374724613_The_Impact_of_Cognitive_Biases_on_the_Believability_of_Fake_News

Ha, L., Jiang, W., Bi, C., Zhang, R., Zhang, T., & Wen, X. (2016). How online usage of subscription-based journalism and mass communication research journal articles predicts citations. Learned Publishing, 29(3), 183–192. doi:10.1002/leap.1036

Mahyoob, M., Algaraady, J., Alrahaili, M. (2021). Linguistic-Based Detection of Fake News in Social Media. International Journal of English Linguistics; 11(1). 1–11. doi:10.31235/osf.io/umr3t

Medlen, P., Medlen, J. (2022). The Art of Fake News Creation and Dissemination. Fake News & the New Social Media 2022. Hawaii: LIGS University Hawaii. https://www.researchgate.net/publication/373392346_The_Art_of_Fake_News_Creation_and_Dissemination

Murphy, B. (2011). Gender Identities and Discourse. In G. Andersen & K. Aijmer (Eds.), Pragmatics of Society. Berlin: Mouton de Gruyter. 53-77.

Plaza, A. (2023). Mitigating the Impact of Fake News on Selected College Students. International Journal of Advanced Research in Science Communication and Technology. 716–721. Doi:10.48175/IJARSCT-12200

Rohrbach, T., Aaldering, L., & Van der Pas, D. J. (2022). Gender differences and similarities in news media effects on political candidate evaluations: a meta-analysis. Journal of Communication. https://doi.org/10.1093/joc/jqac042

Strapko, N., Hempel, L., MacIlroy, K., & Smith, K. (2016). Gender Differences in Environmental Concern: Reevaluating Gender Socialization. Society & Natural Resources, 29(9), 1015–1031. doi:10.1080/08941920.2016.1138563

Trivedi, S., Jain, M., Gopalani, D., Meena, Y., Gupta, Y. (2023). Fake News Detection: A Study. Proceedings of the International Conference on Intelligent Computing, Communication and Information Security. 395–408. doi:10.1007/978-981-99-1373-2_31

Downloads


Переглядів анотації: 124

Опубліковано

2023-12-01

Як цитувати

Tsapro, G., & Gryshchenko, O. . (2023). Фейкові новини: створені для чоловіків чи жінок?. Studia Philologica, 21(2), 109–118. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2023.218

Номер

Розділ

Мовознавство