Рекламний дискурс як моделювально-семіотична діяльність

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.221

Ключові слова:

рекламний дискурс, моделювання, семіотика, знак, мультимодальний рекламний текст

Анотація

Статтю присвячено аналізу основних понять семіотики та їхнього застосування в мультимодальних рекламних текстах товарів широкого вжитку. Метою статті є розвідка рекламного дискурсу як модельно-семіотичної діяльності в англомовному рекламному дискурсі, а також окреслення основних семіотичних стратегій та лінгвістичних засобів у формуванні англомовних рекламних повідомлень. Основні завдання – розглянути роботи українських та закордонних дослідників із проблеми, виокремити й описати ключові семіотичні стратегії та лінгвістичні засоби англомовних рекламних текстів, а також визначити роль семіотичних стратегій у взаємодії з аудиторією та їхнє відтворення культурних концепцій через рекламну комунікацію. У статті подано всебічний огляд деяких ключових принципів і концепцій семіотики та їхнього значення для сфери реклами, висвітлено конструювання денотативних повідомлень про продукт, та бажаних конотативних асоціацій. Також пояснюється роль дотримання відомих кодів та залучення інтертекстуальних посилань у рекламних оголошеннях як прийомів створення зв'язку з аудиторією. Дана стаття значною мірою спирається на фундаментальні семіотичні теорії, такі як тріадна модель знаку Пірса, відмінність між денотатом і конотацією, роль кодів і культурних конвенцій, а також феномен інтертекстуальності. Стаття показує, як рекламодавці використовують знаки, символи та пов'язані з ними значення для створення переконливих кампаній, що мають культурний резонанс. Актуальність дослідження полягає в тому, щоб розуміти, як реклама формує погляди та стереотипи, а також як сучасні технології змінюють способи взаємодії з аудиторією через мовні та семіотичні стратегії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bateman, J. A. (2008). Multimodality and Genre. Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9780230582323

Boiko, O. (2021). Modern English advertisements of toothpaste: Rhetoric perspective. Studia Philologica, 2(17), 15–20. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.172

Gee, J. (2013). The Routledge Handbook of Discourse Analysis. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203809068

Goldman, R., & Papson, S. (2000). Advertising in the age of accelerated meaning. У J. Schor & D. Holt (eds.), The consumer society reader (pp. 81–98). The New Press.

Fairclough, N. (1992). Discourse and Text: Linguistic and Intertextual Analysis within Discourse Analysis. Discourse & Society, 3(2), 193–217. https://doi.org/10.1177/0957926592003002004

Kolisnychenko, T. (2020). Advertising discourse: Notions, features and functions. Тrаnscarpathian Philological Studies, 2(13), 93–96. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2020.13-2.18

Kress, G. (1990). Critical Discourse Analysis. Annual Review of Applied Linguistics, 11, 84–99. https://doi.org/10.1017/s0267190500001975

Ledin, P., & Machin, D. (2018). Doing Visual Analysis. SAGE Publications Ltd.

Makiedonova, O. (2017). Linhvostylistychna orhanizatsiia ta prahmatychne funktsionuvannia anhliiskomovnoho reklamnoho dyskursu. Zaporizkyi natsionalnyi universytet. (in Ukrainian)

Marmuta, O., & Shynkarenko, I. (2017). Semiotyka v diialnosti patrulnoi politsii. Metafora ta yii semiotychnyi kontekst. (in Ukrainian)

Merriam-Webster: America's Most Trusted Dictionary. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary (date of access: 25.01.2024).

Ohiienko, I. (2012). Dyskurs ta pidkhody do yoho analizu: Pohliady na problemu suchasnykh anhlomovnykh doslidnykiv. Naukovi zapysky. (in Ukrainian)

Oleksiuk, O. (2012). Leksyko-semantychni dominanty suhestyvnoho dyskursu reklamy. Odeskyi nats. universytet im. I. I. Mechnykova. (in Ukrainian)

Paliienko, A. M. (2013). Semiotychnyi analiz mediatekstu: teoretychni osnovy. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. (in Ukrainian)

Preston, D. R. (1994). Content-oriented discourse analysis and folk linguistics. Language Sciences, 16(2), 285–331. https://doi.org/10.1016/0388-0001(94)90004-3

Price, S. (1999). Critical Discourse Analysis: Discourse Acquisition and Discourse Practices. TESOL Quarterly, 33(3), 581. https://doi.org/10.2307/3587683

Rahman, S. S. (2002). Stakeholder Discourse and Critical-Frame Analysis. Journal of Corporate Citizenship, 2002(6), 111–129. https://doi.org/10.9774/gleaf.4700.2002.su.00010

Scheff, T. J. (2005). The Structure of Context: Deciphering Frame Analysis. Sociological Theory, 23(4), 368–385. https://doi.org/10.1111/j.0735-2751.2005.00259

Slovnyk ukrainskoi movy. Tlumachni slovnyky ukrainskoi movy. Vziato 25 sichnia 2024 z https://sum.in.ua (in Ukrainian)

Shepetiak, O. (2014). Klasyfikatsiia znakiv u semiotytsi Chalza Pirsa. Universytetska kafedra. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukaf_2014_3_13 (in Ukrainian)

Sunakawa, C. (2003). Discourse Analysis.:Discourse Analysis. Journal of Linguistic Anthropology, 13(2), 261–262. https://doi.org/10.1525/jlin.2003.13.2.261

Van Dijk, T. A. (1994). Critical Discourse Analysis. Discourse & Society, 5(4), 435–436. https://doi.org/10.1177/0957926594005004001

Van Leeuwen, T. (2008). Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis. Oxford University Press.

Downloads


Переглядів анотації: 147

Опубліковано

2024-06-03

Як цитувати

Бойко, О. (2024). Рекламний дискурс як моделювально-семіотична діяльність. Studia Philologica, (1 (22), 11–20. https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.221