Рекламний дискурс як моделювально-семіотична діяльність
DOI:
https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.221Ключові слова:
рекламний дискурс, моделювання, семіотика, знак, мультимодальний рекламний текстАнотація
Статтю присвячено аналізу основних понять семіотики та їхнього застосування в мультимодальних рекламних текстах товарів широкого вжитку. Метою статті є розвідка рекламного дискурсу як модельно-семіотичної діяльності в англомовному рекламному дискурсі, а також окреслення основних семіотичних стратегій та лінгвістичних засобів у формуванні англомовних рекламних повідомлень. Основні завдання – розглянути роботи українських та закордонних дослідників із проблеми, виокремити й описати ключові семіотичні стратегії та лінгвістичні засоби англомовних рекламних текстів, а також визначити роль семіотичних стратегій у взаємодії з аудиторією та їхнє відтворення культурних концепцій через рекламну комунікацію. У статті подано всебічний огляд деяких ключових принципів і концепцій семіотики та їхнього значення для сфери реклами, висвітлено конструювання денотативних повідомлень про продукт, та бажаних конотативних асоціацій. Також пояснюється роль дотримання відомих кодів та залучення інтертекстуальних посилань у рекламних оголошеннях як прийомів створення зв'язку з аудиторією. Дана стаття значною мірою спирається на фундаментальні семіотичні теорії, такі як тріадна модель знаку Пірса, відмінність між денотатом і конотацією, роль кодів і культурних конвенцій, а також феномен інтертекстуальності. Стаття показує, як рекламодавці використовують знаки, символи та пов'язані з ними значення для створення переконливих кампаній, що мають культурний резонанс. Актуальність дослідження полягає в тому, щоб розуміти, як реклама формує погляди та стереотипи, а також як сучасні технології змінюють способи взаємодії з аудиторією через мовні та семіотичні стратегії.
Завантаження
Посилання
Bateman, J. A. (2008). Multimodality and Genre. Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9780230582323
Boiko, O. (2021). Modern English advertisements of toothpaste: Rhetoric perspective. Studia Philologica, 2(17), 15–20. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.172
Gee, J. (2013). The Routledge Handbook of Discourse Analysis. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203809068
Goldman, R., & Papson, S. (2000). Advertising in the age of accelerated meaning. У J. Schor & D. Holt (eds.), The consumer society reader (pp. 81–98). The New Press.
Fairclough, N. (1992). Discourse and Text: Linguistic and Intertextual Analysis within Discourse Analysis. Discourse & Society, 3(2), 193–217. https://doi.org/10.1177/0957926592003002004
Kolisnychenko, T. (2020). Advertising discourse: Notions, features and functions. Тrаnscarpathian Philological Studies, 2(13), 93–96. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2020.13-2.18
Kress, G. (1990). Critical Discourse Analysis. Annual Review of Applied Linguistics, 11, 84–99. https://doi.org/10.1017/s0267190500001975
Ledin, P., & Machin, D. (2018). Doing Visual Analysis. SAGE Publications Ltd.
Makiedonova, O. (2017). Linhvostylistychna orhanizatsiia ta prahmatychne funktsionuvannia anhliiskomovnoho reklamnoho dyskursu. Zaporizkyi natsionalnyi universytet. (in Ukrainian)
Marmuta, O., & Shynkarenko, I. (2017). Semiotyka v diialnosti patrulnoi politsii. Metafora ta yii semiotychnyi kontekst. (in Ukrainian)
Merriam-Webster: America's Most Trusted Dictionary. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary (date of access: 25.01.2024).
Ohiienko, I. (2012). Dyskurs ta pidkhody do yoho analizu: Pohliady na problemu suchasnykh anhlomovnykh doslidnykiv. Naukovi zapysky. (in Ukrainian)
Oleksiuk, O. (2012). Leksyko-semantychni dominanty suhestyvnoho dyskursu reklamy. Odeskyi nats. universytet im. I. I. Mechnykova. (in Ukrainian)
Paliienko, A. M. (2013). Semiotychnyi analiz mediatekstu: teoretychni osnovy. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. (in Ukrainian)
Preston, D. R. (1994). Content-oriented discourse analysis and folk linguistics. Language Sciences, 16(2), 285–331. https://doi.org/10.1016/0388-0001(94)90004-3
Price, S. (1999). Critical Discourse Analysis: Discourse Acquisition and Discourse Practices. TESOL Quarterly, 33(3), 581. https://doi.org/10.2307/3587683
Rahman, S. S. (2002). Stakeholder Discourse and Critical-Frame Analysis. Journal of Corporate Citizenship, 2002(6), 111–129. https://doi.org/10.9774/gleaf.4700.2002.su.00010
Scheff, T. J. (2005). The Structure of Context: Deciphering Frame Analysis. Sociological Theory, 23(4), 368–385. https://doi.org/10.1111/j.0735-2751.2005.00259
Slovnyk ukrainskoi movy. Tlumachni slovnyky ukrainskoi movy. Vziato 25 sichnia 2024 z https://sum.in.ua (in Ukrainian)
Shepetiak, O. (2014). Klasyfikatsiia znakiv u semiotytsi Chalza Pirsa. Universytetska kafedra. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukaf_2014_3_13 (in Ukrainian)
Sunakawa, C. (2003). Discourse Analysis.:Discourse Analysis. Journal of Linguistic Anthropology, 13(2), 261–262. https://doi.org/10.1525/jlin.2003.13.2.261
Van Dijk, T. A. (1994). Critical Discourse Analysis. Discourse & Society, 5(4), 435–436. https://doi.org/10.1177/0957926594005004001
Van Leeuwen, T. (2008). Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis. Oxford University Press.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.