Комунікативні стратегії боржника у романі Кінселли “Зізнання шопоголіка”

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2425.2022.1896

Ключові слова:

комунікативна стратегія, боржник, номінація, обмеження, чергування, тематичний контроль, зміна теми, налагодження комунікації, припинення розмови

Анотація

Антропоцентризм сучасної лінгвістики зумовив необхідність вивчення не лише закономірностей людського спілкування, а й способів їх використання в різних комунікативних ситуаціях.

У статті схарактеризовано основні комунікативні стратегії й специфіку мовних засобів БОРЖНИКА та досліджено ефективність обраних тактик у процесі спілкування. Крім того, у досліджені висвітлюється феномен комунікативної стратегії та розглядаються способи управління обраними стратегіями комунікативним процесом, спрямованих на досягнення комунікативних цілей, а також вибір мовленнєвих прийомів, які дозволяють досягти поставлених цілей у конкретній ситуації. Особливу увагу приділено аналізу біхевіоріальних дій і вербальних засобів, які використовує БОРЖНИК у романі Софі Кінселли «Зізнання шопоголіка».

Проаналізований матеріал дозволяє твердити про те , що комунікативні стратегії БОРЖНИКА залежать від конкретної ситуації та психологічних особливостей адресата.

Матеріал дослідження представлено у вигляді типів мовленнєвих стратегій у рамках комунікаційного процесу в романі Софі Кінселли «Зізнання шопоголіка».

Об’єктом аналізу є комунікативні стратегії як сукупність мовленнєвих дій.

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю встановлення інвентарю комунікативних стратегій для успішного спілкування як основного компонента боржника, важливості визначення найбільш продуктивної стратегії, формуванні позитивної поведінки під час спілкування.

У статті висвітлюються такі продуктивні стратегії в мовленні БОРЖНИКА: Припинення розмови, Тематичний контроль, Зміна теми та Налагодження комунікації. До найменш продуктивних відносяться такі стратегії як: Номінація, Обмеження, Чергування.

Результатом дослідження є матриця 7 типів комунікативних стратегій від найбільш до найменш вживаних у мовленні БОРЖНИКА.

Перспективою подальших досліджень вбачаємо у застосуванні комунікативних стратегій у політичному дискурсі, виступах політиків і тематичних вебінарах для обговорення різних аспектів проблеми.

Ключові слова: комунікативна стратегія, боржник, номінація, обмеження, чергування, тематичний контроль, зміна теми, налагодження комунікації, припинення розмови.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Downloads


Переглядів анотації: 17

Опубліковано

2022-12-26

Як цитувати

Shabelnyk, K., & Bober, N. (2022). Комунікативні стратегії боржника у романі Кінселли “Зізнання шопоголіка”. Studia Philologica, (1-2), 66–79. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2022.1896

Номер

Розділ

Мовознавство

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають