STRUCTURAL PECULIARITIES OF MIDDLE AND ERGATIVE CONSTRUCTIONS IN ENGLISH

Authors

  • Maryna Polkhovska кафедра англійської мови та перекладу Житомирського державного університету імені Івана Франка

Keywords:

Middle and Ergative Construction, Implicit subject, Position of Specificator, Teta-Role

Abstract

The article analyzes syntactic peculiarities of English middle and ergative constructions from the point of view of generative grammar. It claims that middle and ergative verbs generate from the same verb class. The main syntactic differences of these constructions are ergative verb marking of implicit subject with causer teta-role, and middle verb generation of position for two subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maryna Polkhovska, кафедра англійської мови та перекладу Житомирського державного університету імені Івана Франка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри

References

Ярцева В.Н. Исторический синтаксис английского языка / В.Н. Ярцева. — М., Л. : Издательство АН СССР, 1961. — 308 с.

Кубрякова Е.С. Эволюция лингвистических идей во второй половине ХХ века (опыт парадигмального анализа) / Е.С. Кубрякова // Язык и наука конца 20 века. — М. : РАН, 1995. — С. 144 –238.

Adger D. Core Syntax. A Minimalist Aproach / D. Adger. — 2002. — 349 p.

Chomsky N. Miminalist Program for Linguistic Theory / N. Chomsky // The View from Building 20:Essays in Linguistics in Honor of S. Bromberger. — Cambridge, Mass. : MIT Press, 1993. — Р. 1–52.

Chomsky N. The Minimalist Program / N. Chomsky. — Cambridge, London : The MIT Press, 1995. — 420 p.

Holmer A. On Complements of Unaccusative sand the Argument Structure of Motion Verbs / A. Holmer // Working Papers. — London : LondonUniversity, Dept. оf Linguistics, 1999. — № 47. — P. 107–121.

Downloads


Abstract views: 166

Published

2013-07-25

How to Cite

Polkhovska, M. (2013). STRUCTURAL PECULIARITIES OF MIDDLE AND ERGATIVE CONSTRUCTIONS IN ENGLISH. Studia Philologica, (1). Retrieved from https://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/8

Issue

Section

Linguistics