ПЕРЛОКУТИВНИЙ ЕФЕКТ МОВЛЕННЄВОГО АКТУ ГЛУЗУВАННЯ В АНГЛОМОВНОМУ ДІАЛОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ
Ключові слова:
адресат, адресант, глузування, вербальні і невербальні контекстуальні маркери, мовленнєвий акт, перлокутивний ефект.Анотація
У статті зроблено спробу проаналізувати перлокутивний ефект мовленнєвого акту глузування в діалогічному дискурсі. Актуальність наукової розвідки викликана відсутністю комплексних робіт, присвячених дослідженню й аналізу мовленнєвого явища глузування з лінгвопрагматичної точки зору.
Завантаження
Посилання
Борхес Х.Л. Письмена Бога / Х.Л. Борхес. — М. : Республика, 1994. — 510 с.
Гармаш Е.Н. Флирт как коммуникативное событие и речевые жанры / Е.Н. Гармаш //
Лінгвістика. — 2010. — Вип. 3. — № 21. — С. 5–10.
Гофман И. Анализ фреймов: эссе об организации повседневного опыта : пер. с англ. / под ред.
Г.С. Батыгина и Л.А. Козловой. — М. : Институт социологии РАН, 2003. — 752 с.
Почепцов Г.Г. Избранные труды по лингвистике / Г.Г. Почепцов. — Х. : ХНУ им. В.Н. Каразина,
— 556 с.
Brown P. Politeness: Some Universals in Language Usage / Penelope Brown, Stephen L. Levinson. —
Cambridge : Cambridge University Press, 1987. — 289 p.
Eder D. “Go Get Ya a French!”: Romantic and Sexual Teasing Among Adolescent Girls / Donna Eder;
[D. Tannen (ed.)] // Gender and Conversational Interaction. — New York : Cambridge University Press. —
P. 17–31.
Gumpez J. Dialect and Conversational Inference in Urban Communication / John J. Gumpez // Language
in Society. — 1997. — Vol. 7. — P. 393–409.
Keltner D. Just Teasing: A Conceptual Analysis and Empirical Review / Dacher Keltner // Psychological
Bulletin. — 2001. — Vol. 127. — P. 1231–1247.
Leech G.N. Semantics / Geoffrey N. Leech. — New York : Penguin, 1974. — 386 p.
Martin R. The Psychology of Humor: An Integrative Approach. — Burlington : Elsevier Academic
Press, 2007. — 464 p.
Miller P. Teasing as Language Socialization and Verbal Play in a White Working-Class Community /
Peggy Miller [Bambi B. Schieffelin, Elinor Ochs (ed.)] // Language Socialization Across Cultures. — New
York : Cambridge University Press, 1995. — P. 199–212.
Shapiro J. A Three-Component Model of Children’s Teasing: Aggression, Humor, and Ambiguity /
Jeremy P. Shapiro, Roy F. Baumeister, Jane W. Kessler // Journal of Social and Clinical Psychology. —
— Vol. 10. — P. 459–472.
Voss L.S. Teasing, Disputing, and Playing: Cross-gender Interactions and Space Utilization Among
First and Third-graders / Laurie Scarborough Voss // Gender and Society. — 1997. — Vol. 5. — P. 238–256.