Код західноєвропейського відродження у романі Айріс Мердок «Свята і гріховна машина кохання»
Ключові слова:
алюзія, подвійність, дихотомія, неоплатонізмАнотація
Стаття присвячена аналізу змін культурного коду ренесансної поетики у британському романі ХХ ст. Обігравання специфіки екзистенціального філософського роману «Свята і гріховна машина кохання» А. Мердок на внутрішньому рівні веде до антиканонічності, інтертекстуального переплетення художніх реалій, алюзивних образів-символів, різних інтерпретацій одного і того ж джерела, утворення нової реальності та її подальшого руйнування.Завантаження
Посилання
Зюмптор П. Опыт построения средневековой поэтики / П. Зюмптор; [пер. с фр. И. Стаф]. — СПб. : Алетейя, 2003. — 544 с.
Bayley J. Iris: A memoir of Iris Murdoch / J. Bayley. — Duckworth, 1998. — 189 p.
Bestiary. Being an English Version of the Bodeian Library Oxford. With All the Original Miniatures re produced in facsimile. — Woodbridge : The Boydell Press, 1993. — 205 p.
Blakeney R. Language of Self in Titan’s Sacred and Profane Love. Thesis / R. Blakeney. — Michigan : UMI Dissertation Services, 1987. — 192 p.
Boucher F. 2000 Years of Fashion: The history of costume and personal adornment / F. Boucher. —New York : H.N. Abrams, 1967. — 459 p.
Goffen R. «Titian’s Sacred and Profane Love: Individuality and Sexuality in a Renaissance Marriage Picture», in Titian 500 / R. Goffen. — Washington, 1992. — 418 p.
Hope C. Titian / C. Hope. — London : Routledge, 1980. — 240 p.
Logan О. Culture and Society in Venice 1470—1790: The Renaissance and its Heritage / O. Logan. — London : Batsford, 1972. — 344 p.
Murdoch I. Metaphysics as a Guide to Morals / I. Murdoch. — London : Penguin Books, 1993. — 528 р.
Murdoch I. The Sacred and Profane Love Machine / I. Murdoch. — London : Vintage, 2003. — 352 p.
Panofsky E. Studies in Iconology: Humanistic Themes in the Art of Renaissance / E. Panofsky. — New York : Oxford Univ. Press, 1939. — 262 p.
Wethey H. The Paintings of Titan. V. 3. The Mythological and Historical Paintings / H. Wethey. — London : Phaidon, 1969. — 216 p.