Форми інтертекстуальності у постмодерній п’єсі (на прикладі «Old Money» Венді Вассерштайн)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.2218Ключові слова:
інтертекстуальність, постмодернізм, алюзія, гіпертекстуальність, драматургіяАнотація
Дослідження присвячено аналізу форм інтертекстуальності у драматургії постмодернізму на прикладі п'єси Венді Вассерштайн "Old Money". Постмодернізм, як культурна парадигма, відзначається складними відносинами з власною історією та традиціями. У статті досліджується, яким чином використання різних текстів, аллюзій та культурних відсилок у п'єсі "Old Money" сприяє створенню багатошарового та складного тексту, характерного для постмодерністської драматургії. Через аналіз інтертекстуальних зв'язків у цій п'єсі, метою статті є розкрити особливості постмодерністського творчого підходу Вассерштайн та їх вплив на сприйняття та інтерпретацію драматургічного тексту.
Результати дослідження можуть бути корисними для подальшого розуміння інтертекстуальних стратегій у постмодерністській літературі та вивчення постмодерністських аспектів у творчості Венді Вассерштайн.
Дослідження інтертекстуальності в “Old Money”, дозволило глибше зрозуміти та оцінити художній світ п'єси, розкрити відносини між тексти та контекстами, які взаємодіють у створенні смислу. Ми виявили особливості та значення кожної з інтертекстуальних аллюзій, а також їхній вплив на сприйняття та інтерпретацію п'єси. Крім того, аналіз інтертекстуальних зв'язків пролив світло на специфіку та цінність творчого методу самого автора, розкриваючи його культурні та інтелектуальні вподобання.
Ключові слова: інтертекстуальність, постмодернізм, алюзія, драматургія.
Завантаження
Посилання
Balakian, J. (2010). Reading the Plays of Wendy Wasserstein. New York: Applause Theatre and Cinema.
Barthes, R. (2015). Texte // Encyclopædia Universalis [en ligne], consulté le 21 février 2015 // http: // www.universalis.fr/encyclopedie/theorie-du-texte/
Barthes, R. (1977). “From Work to Text.” Image–Music–Text. New York: Hill and Wang,155–164.
Bondareva, O. Y. (2006). Mif i drama u novitnʹomu literaturnomu konteksti: ponovlennya strukturnoho zvʺyazku cherez zhanrove modelyuvannya: monohrafiya / Olena Bondareva. K.: Chetverta khvylya,512 s. [inUkrainian].
Brantley, B. (2000). Social Lions And Losers. Theater Review. Режим доступу: https://www.nytimes.com/2000/12/08/movies/theater-review-social-lions-and-losers.html?searchResultPosition=1
Derrida, Z. (2004). Struktura, znak i hra v dyskusiyi humanitarnykh nauk / Derrida Zhak; [per.Zubrytsʹkoyi M., Sokhotsʹkoyi KH.] // Slovo. Znak. Dyskurs. Antolohiya svitovoyi krytychnoyi dumky KHKH st. / Za red. Mariyi Zubrytsʹkoyi. 2-vyd., dopovnene. Lʹviv: Litopys, S. 617 – 640. [in Ukrainian].
Dynnychenko, T. A. (2016). Typolohiya form intertekstualʹnosti u frantsuzʹkiy modernist•sʹkiy prozi (na materiali tvoriv Andre Zhida): dys.kand. filol. nauk: 10.01.06 / Kyyiv. un-t im. B. Hrinchenka. Kyyiv, 203 s. [in Ukrainian].
Gaidash, A. V. (2004). Zhinocha dramaturhiya USAv konteksti ideyno-estetychnykh shukanʹ amerykansʹkoho teatru kintsya 1970-90-kh rokiv. Dys. kand. filol. nauk, K. [in Ukrainian].
Genette, G. (1997). Palimpsests. Literature in the Second Degree. Translated by Channa Newman and Claude Doubinsky. London: University of Nebraska Press
Hutcheon, L. (1988). A Poetics of Postmodernism. New York and London: Routledge.
Khafaga, A. (2021). Approaching Intertextuality in Drama. Applied Linguistics Research Journal. 10.14744/alrj.2021.35693.
Kimmel, M. S. (2012). Manhood in America: A Cultural History. New York: Oxford UP.
Kristeva, J. (1980). Desire in Language: A Semiotic Approach to Language andArt. Trans. Thomas Gora, Alice Jardine and Leon S. Roudiez, ed. Leon S.Roudiez. New York: Columbia University Press.
Malkin, J. R. (1999). Memory-Theatre and Postmodern Drama. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 260 p.
Roark, J. L. (2012). The American Promise: A History of the United States, Vol. 2. Boston: Bedford/St. Martin’s.
Schroeder, P. R. (1989). The Present of the Past in Modern American Drama. Toronto: Associated UP, 148 p.
Stoppard, T. (2009). Arcadia, London, Faber and Faber.
Vasyl’yev, Y. M. (2017). Suchasna dramaturhiya: zhanrovi transformatsiyi, modyfikatsiyi, novatsiyi : monohrafiya. Lutsʹk : PDV «Tverdynya», 532 s. [in Ukrainian].
Wasserstein, W. (2000).Old Money. New York: Harcourt.
Watson, L. (2001). “Play Review: Old Money by Wendy Wasserstein
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.