ЧИТАЦЬКІ СТРАТЕГІЇ У ВИКЛАДАЦЬКОМУ КОМУНІКУВАННІ ХХІ СТ. (НА МАТЕРІАЛІ ПОТТЕРІАНИ)

Автор(и)

  • М.Я. Пилинський Київський університет імені Бориса Грінченка
  • О.А. Бабушко Київський університет імені Бориса Грінченка

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.1611

Анотація

У статті досліджується кореляція читацьких стратегій та особливостей академічного дискурсу. Особливий акцент зроблено на виховному потенціалі навчання англійської мови з використанням текстових матеріалів із семикнижжя Джоан К. Роулінг «Гаррі Поттер». Пропонуються шляхи забезпечення кому­нікативного фокусу навчання крізь призму потенційної читацької рецепції. Викладацьке комунікування в результаті ретельного прочитання семилогії під авторством Джоан К. Роулінг набуває ефективнос­ті завдяки наповненості романів сучасними лексичними та фразеологічними засобами. Тексти про Гоґ­вортські чари і магію є взірцевими серед творів сучасної англійської літературної мови, адже містять в собі широкий спектр тематичного матеріалу повчального характеру, що значною мірою сприяє як викладанню, так і виконанню основних видів активності, таких як читання, говоріння, письмо, а також до критичного мислення, аналізу тексту та формування моральних цінностей. В дослідженні згадуєть­ся про мультикультуралізм з метою допомогти студентам опанувати поняття, а також усвідоми­ти, що кожна одиниця культурного розмаїття має право та свободу на існування й поважне ставлен­ня до неї. Автори доводять, що матеріал поттеріани багатий повчальністю і містить такі теми, як вплив фольклору на сучасну культуру, мультикультурні вияви, питання свободи та рабства, виховання «проблемних дітей» або взаємодія з небіологічними батьками тощо.

Пропонуються конкретні методики та стратегії, що є найбільш доречними для опрацювання запропонованих вище тем. Такими можуть бути аналіз тексту, порівняння та зіставлення книжного й сучас­ного, критичне мислення. Вбачається, що дієвим комунікуванням є діалог і групова дискусія, кількість усного та писемного мовлення яких має бути збалансована із якістю.

Ключові слова: читацькі стратегії, семилогія, комунікування, виховний потенціал, мотивація, Джоан К. Роулінг, «Гаррі Поттер», мультикультуралізм.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Downloads


Переглядів анотації: 85

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Пилинський, М., & Бабушко, О. (2021). ЧИТАЦЬКІ СТРАТЕГІЇ У ВИКЛАДАЦЬКОМУ КОМУНІКУВАННІ ХХІ СТ. (НА МАТЕРІАЛІ ПОТТЕРІАНИ). Studia Philologica, (1), 74–80. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.1611

Номер

Розділ

Літературознавство