Мультимодальність англомовного музичного відеокліпу (на матеріалі відеокліпу гурту “Sade”)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.2313

Ключові слова:

мультимодальність, музичний відеокліп, модус, концептуальна метафора, смислотворення.

Анотація

У сучасних лінгвістичних дослідженнях мультимодальність як об’єкт наукових студій набула значної популярності завдяки розквіту новітніх технологій. Цей розквіт спричинив появу різноманітних інструментів для передачі інформації в одному комунікативному просторі. Музичні відеокліпи, які інтегрують вербальний, аудіальний та візуальний модуси, є яскравим прикладом полісеміотичної єдності, що спонукає до дослідження способів їхньої взаємодії в межах мультимодального дискурсу.

Метою дослідження є виявлення особливостей інтеграції модусів для смислотворення у музичному відеокліпі британського гурту “Sade” на пісню “No Ordinary Love”. Зокрема, дослідження покликане з’ясувати, як концептуальні метафори, що виражені в тексті пісні, впливають на створення образності музичного відеокліпу. За допомогою інструментарію когнітивної лінгвістики та семіотики проведено детальний аналіз взаємодії вербального, аудіального і візуального модусів, щоб виявити домінантні концептуальні метафори та їхню роль в конструюванні смислу.

У науковій розвідці було ідентифіковано низку концептуальних метафор, що виражені в тексті пісні: КОХАННЯ, ЯК РЕСУРС, КОХАННЯ, ЯК БОРОТЬБА та КОХАННЯ, ЯК НЕПЕРЕСІЧНИЙ ДОСВІД. Під час дослідження аудіального модусу було виявлено чітку кореляцію між меланхолійним настроєм композиції та концептуальними метафорами. Дослідження візуального модусу було зосереджено на аналізі образів та жестів ліричної героїні у музичному відеокліпі. Зокрема, як візуальна репрезентація героїні експлікує концептуальні метафори. Синергія цих трьох модусів – вербального, аудіального та візуального – сформувала комплексний образ Русалоньки з казки Г. К. Андерсона у відеокліпі.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Barnard, M. (2003). Fashion as communication (2nd ed.). Routledge.

Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (2019). Film art: An introduction (12th ed.). McGraw-Hill Education.

Forceville, C. (2009). Non-verbal and multimodal metaphor in a cognitive framework: Agenda for research. In G. Kristiansen, M. Achard, R. Dirven, & R. Mendoza Ibanez (Eds.), Cognitive linguistics: Current applications and future perspectives (pp. 379-402). Mouton de Gruyter.

Frith, S. (1988). Music for pleasure: Essays in the sociology of pop. Routledge.

Ivasyshyn, M. R. (2019). Multymodalnist anhlomovnoho komiksu: Linhvalnyi i ekstralinhvalnyi vymiry [Dys. kand. filol. nauk, “Prykarpatskyi natsionalnyi universytet imeni Vasylia Stefanyka”]. https://lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/09/dis_ivasyshyn.pdf

Kalinak, K. (1992). Settling the score: Music and the classical Hollywood film. University of Wisconsin Press. https://muse.jhu.edu/book/8442

Kress, G. R., & van Leeuwen, T. (2001). Multimodal discourse: The modes and media of contemporary communication. Arnold; Oxford University Press.

Kress, G. R. (2009). What is mode? In C. Jewitt (Ed.), Handbook of multimodal analysis (pp. 54–66). Routledge.

Krysanova, T. A., & Herezhun, O. O. (2023). Multymodalne smyslotvorennia ahresii v anhlomovnomu pisennomu naratyvi: Kohnityvno-prahmatychnyi aspekt. Cognition, Communication, Discourse, 2(26), 83–108. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2023-26-05

Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. University of Chicago Press.

Leeuwen, T. van (1999). Speech, music, sound. London: Macmillan Education.

Leeuwen, T. van (2005). Introducing social semiotics. Routledge.

Makaruk, L. L. (2019). Multymodalnist suchasnoho anhlomovnoho masmediinoho komunikatyvnoho prostoru [Dys. d-ra filol. nauk]. Skhidnoievropeiskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky. http://phd.znu.edu.ua/page/dis/02_2019/Makaruk-Larysa_disser.pdf

McNeill, D. (1992). Hand and mind: What gestures reveal about thought. University of Chicago Press.

Yang, Y. (2019). A Review of Multimodality Research: Origins and Developments. Language and Semiotic Studies, 5(2), 119–141. https://doi.org/10.1515/lass-2019-050206

RESEARCH MATERIALS

Adu, H., & Matthewman, S. (1992). No ordinary love. Hal Leonard. https://www.noteflight.com/music/titles/39fa56fb-a2f8-4102-bd92-3d2af26b903b/no-ordinary-love

Sade. (1992). No Ordinary Love [Video]. https://www.youtube.com/watch?v=_WcWHZc8s2I&ab_channel=SadeVEVO

Downloads


Переглядів анотації: 32

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

Шикіна, Н. (2024). Мультимодальність англомовного музичного відеокліпу (на матеріалі відеокліпу гурту “Sade”). Studia Philologica, (2 (23), 176–189. https://doi.org/10.28925/2412-2491.2024.2313

Номер

Розділ

Мовознавство