Дискурсивна презентація WOMEN у медійних текстах 2001-2002 і 2020-2021 років: корпусний аналіз

Автор(и)

  • Г.Ю. Цапро Київський університет імені Бориса Грінченка
  • А.А. Семенюк Lesya Ukrainka Volyn National University

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.168

Анотація

Стаття присвячена корпусному контрастивному аналізу леми WOMEN у статтях The Economist, опублікованих у 2001-2002 та 2020-2021 роках. Медіадискурс розглядається як впливовий інструмент, який, з одного боку, відображає те, що відбувається у світі, а з іншого, впливає на погляди людей на різноманітні теми, зокрема політичні й економічні, формуючи певні стереотипні образи. Гендерні стереотипи нав'язують чоловікам та жінкам певні поведінкові моделі, визначаючи їхні соціальні ролі й окреслюючи діяльність та вибір у різних соціальних сферах. SketchEngine і LancsBox використовувались для обробки словосполучень із WOMEN, зосереджуючись переважно на словосполученнях: empower+WOMEN; encourage+WOMEN; help+WOMEN; WOMEN+take; young+WOMEN; WOMEN+and. Корпусний аналіз разом із критичним дискурс аналізом залучено для інтерпретації отриманих результатів. Дослідження доводить, що зображення жінок у новинних текстах сильно змінилося за 20 років. Для медійного дискурсу останніх років притаманні образи жінок, що отримують нові можливості, заохочення та допомогу у суспільстві. В нещодавніх статтях описуються жінки як активні агенти з дієсловом take. Спостерігаємо сталість колокантів, використовуваних на позначення зв'язків жінок WOMEN and MEN/CHILDREN, однакових як у 2001-2002 роках, так і у 2020-2021. До найобговорюваніших тем 2020-2021 років належать теми освіти, кар'єрних перспектив, взаємин, захисту особистої гідності, набуття більшої незалежності. Зауважимо, що медійні дискурси початку ХХI сторіччя репрезентують переважно галузі освіти та праці. У газетних статтях 2001-2002 років молоді жінки зображуються у доволі неприємних ситуаціях, тоді як молоді жінки 2020-2021 років демонструють впевнену суспільну позицію. Подальші дослідницькі перспективи можуть стосуватися вивчення українського медіа-дискурсу, що дозволить провести порівняльний аналіз дискурсивної репрезентації лем WOMEN / ЖІНКИ у британських та українських газетах.

Ключові слова: гендер, WOMEN, корпусна лінгвістика, медійний дискурс, The Economist.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Downloads


Переглядів анотації: 29

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Tsapro, G., & Semeniuk, A. (2021). Дискурсивна презентація WOMEN у медійних текстах 2001-2002 і 2020-2021 років: корпусний аналіз. Studia Philologica, (1), 54–60. https://doi.org/10.28925/2311-2425.2021.168

Номер

Розділ

Мовознавство