СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ ГУМОРИСТИЧНОГО ЕФЕКТУ: ЛІНГВОЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ (на матеріалі виступів TED Talks)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2425.2020.149Анотація
У статті наведено результати лінгвоемпіричного дослідження засобів створення гумористичного ефекту англомовних виступів TED Talks. Виокремлено типові риторичні мовні особливості виступів TED Talks. Найбільш уживаними є метафора, гра слів, іронія, оксиморон, зевгма, хіазма, паралелізм, перифраз, тощо. Установлено ступінь реакції на способи пред’явлення виступів TED Talks, тобто текстовий (стенограми живого мовлення) та аудіовізуальний. Різниця в реакціях читачів і глядачів є статистично незначущою, що свідчить про те, що текст є самодостатнім, у ньому закладено високий прагматичний потенціал, а вживання вказаних мовних одиниць стимулює виникнення певних емоційних реакцій аудиторії (сміх, радість, ентузіазм, тощо) завдяки їх особливому й неочікуваному поєднанню.