ОЦІННІСТЬ ЯК КАТЕГОРІЯ ТЕКСТІВ В УКРАЇНСЬКИХ ЗАСОБАХ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Ключові слова:
масова комунікація, механізми впливу, оцінка, експліцитна оцінка, імпліцитна оцінкаАнотація
Статтю присвячено важливій інтенційній категорії публіцистичного тексту — оцінності. Проаналізовано функції оцінки як засобу затвердження важливих ідей, поглядів. З’ясовано, що в текстах ЗМІ автори прагнуть за допомогою різних мовних засобів позначити власну позицію, передаючи ставлення й емоції в оцінці описаних подій. Категорія оцінки є інтенційною текстотвірною категорією тексту масової ко-
мунікацї, важливим складником лінгвістики переконання. За її допомогою автори формують і закріплюють у свідомості адресатів певні думки, переконання.
Завантаження
Посилання
Лассуэлл Г. Язык власти [Электронный ресурс] / Г. Лассуэлл // Экспертно-аналитический
портал «Центр гуманитарных технологий». — Режим доступа : http://gtmarket.ru/laboratory/
expertize/2006/880
Мегентесов С.А. Лингвистические аспекты психического воздействия и приемов манипуляции /
С.А. Мегентесов, И. Мохамад. — Краснодар : КубГУ, 1997. — 111 с.
Романов А.А. Языковая суггестия в предвыборной коммуникации / А.А. Романов,
И.Ю. Черепанова. — Тверь : ГЕРС, 1998. — 205 с.
Демоз Л. Психоистория / Л. Демоз; пер. с англ. А. Шкуратова. — Ростов-на-Дону : Феникс,
— 512 с.
Доценко Е.Л. Психология манипуляции : феномены, механизмы и защита / Е.Л. Доценко. — М. :
ЧеРо, Издательство МГУ, 1997. — 344 с.
Клушина Н.И. Интенциональные категории публицистического текста (на материале периоди-
ческих изданий 2000–2008 гг.) : дис. ... д-ра филол. наук : 10.01.10 / Н.И. Клушина. — М., 2008. — 352 с.
Тернер Дж. Социальное влияние / Дж. Тернер. — СПб. : Питер, 2003. — 256 с.
Шейнов В.П. Искусство убеждать / В.П. Шейнов. — М. : Приор, 2000. — 304 с.
Лингвистика речи. Медиалингвистика [Электронный ресурс] : кол. моногр., посвященная 80-ле-
тию проф. Г.Я. Солганика. — 2-е изд., стер. — М. : ФЛИНТА, 2013. — 528 с.